Cum de a ajuta copilul și părinții pentru a supraviețui crizei trei ani?

Kid 2,5-3 ani :

- Mamă , dă-mi o mașină !

Mama dă cuvintele :

- Ia-o , fiule .

Copilul este supărat :

- Nu vreau o mașină !

Mama ia o jucărie . Copil furios :

- Dă-mi o mașină ! A – ah – ah !

Și așa mai departe în creștere …

Stii copilul dumneavoastră ? Deci , te în mijlocul de așa – numita ” criză de trei ani . ”

Criza poate începe cât mai curând 2,5 ani.

Ce se întâmplă cu copilul la această vârstă ? Care este adevăratul motiv pentru comportamentul său ” teribil ” ? Cum să se comporte parintii pentru a merge prin cu pierderi minime în această perioadă , și pentru a minimiza durata acestuia ?

Ce se întâmplă cu copilul ?

Dacă conduci o masina , atunci cu siguranță vă amintiți cum ați condus prima dată . Foarte atent , ghemuit pe plan intern în frică , ca și în cazul în care nu pierde nici un semn de trafic , nu a cârlig bordură , și nu uitați să includeți un semnalizare .

Dar apoi a venit momentul fericit atunci când simți că mașina te asculte necondiționat acțiunile tale au atins automatism , aveți control complet asupra situației , și , mai presus de toate , trebuie să se bucure de conducere .

De atunci , majoritatea automobiliștii conduc imprudență a începe o mașină , se bucură de acest sentiment de nedescris de încredere în abilitățile lor .

Dar … înainte de primul accident ( sau , mai rău , accident ) .

Și situațiile mai critice apar pe drum , cu atât mai repede un automobilist vorba să ne gândim cu privire la necesitatea de a se uite la noi înșine prin ochii celorlalți participanți la trafic . Și , în consecință , schimbarea stilului său de conducere .

De ce va spun toate astea ? Pentru a vă ajuta să înțelegeți mai bine ce se întâmplă cu un copil sub vârsta de 3 ani . Da, exact la fel !

Primii trei ani de un copil punct de vedere fizic și psihic dependent de mama lui , el nu -i va lăsa pe un pas , trece printr-o separare dificil . În această perioadă, copilul absoarbe ca un burete , o cantitate uriașă de informații . Se colectează , colectează , adună …

Timpul trece , copilul devine mai dezvoltată fizic ( deja pricepere și încredere și controla trupul ) și mental ( creier ajunge la un anumit stadiu de dezvoltare ) .

Copilul , spațiu de explorare , vede rezultatele operațiunilor sale , este încântat de realizare care poate afecta lumea din jurul nostru ( în cazul în care pentru a lovi cu piciorul o minge , apoi începe să se rostogolească , în cazul în care văita lung , aceasta vă va da ceea ce ceri . )

Copil explorează proprietățile nu numai de obiecte neînsuflețite , dar, de asemenea, comportamentul celor din jur . Acesta emulează un adult , folosesc limba lor , ” încearcă ” în diferite roluri , începe să joace în jocuri de rol . Prezintă interes pentru colegii , începe să interacționeze cu copiii , jucând în jocuri de cooperare cu ei .

Încrederea în sine ajunge la o scară universală , ” Ura ! Eu însumi știu cum e ! Am făcut-o eu nu pot! Sunt mai mult ca mama și tata ! ” . Copilul devine conștient de sine ca o persoană independentă separată .

Și … începe să ” imprudență conduce o mașină . ” Conștient de pericolul , și nu înțelege de ce el trage mereu ceva interzis , educa , decide totul pentru el .

Orice criză – aceasta este o contradicție internă între ” vrea ” și ” nu se poate . ”

Aceasta este , pe de o parte , mulți nu îndeplinesc dorințele copilului în abilitățile sale ( conflict intern ) , iar pe de altă parte , el se confruntă cu îngrijire permanentă a adulților (conflict extern ) .

Și ce să facă într- o astfel de situație ? Rezista sau accepta . Nu există nici o alternativă .

Iată copii și rezistă , după cum puteți !

În psihologie , există o listă întreagă de indicatori de ” criză de trei ani”, așa-numitele Pleiade ( auto – voință , încăpățânare , negativism , încăpățânare , protest , revoltă , un simptom de depreciere , despotism ) .

Dar totul e din cauza la o cauza , descrie succint comportamentul copilului în perioada de criză de trei ani :

Copilul sa angajat să ia decizii !

Încă o dată . Ea încearcă nu numai să facă ceva pe cont propriu , dar, de asemenea, să decidă să -l sau nu .

Permiteți-mi să explic în detaliu în acest moment fiecare semn ” Pleiades ” . astfel ,

auto- va

Copilul vrea să facă totul de unul singur , chiar dacă el nu se poate .

Am înțeles că este mai convenabil de a face ceva pentru copil , deoarece este mai rapid . Dar acest lucru îl privează de bucurie a procesului .

Uită-te la ochii lui fericit puțin , și a vedea mândria de a cunoaște faptul independenței sale !

Ce să fac ? Permite-i copilului dumneavoastră pentru a încerca să facă totul singur , chiar dacă știi că e prea mult pentru el . Experiența – fiul lui erori de hard .

Dar dacă sa întâmplat ceva firimituri , asigurați-vă că să-l laude , să explice ce a făcut bine , și a sublinia ceea ce el a devenit un mare și independent . O astfel de succes recunoaștere ridică stima de sine , dă încredere în forțele .

încăpățânare

Când un copil este încăpățânat , el insistă pe ceva , nu pentru că el vrea prost , ci pentru că el a cerut : ” Sunt atât de hotărât ! ” .

De exemplu , copilul cere mingea . Dar mingea nu este , iar mama îi oferă un înlocuitor , de exemplu , cartea lui preferată . Copilul își dă seama că această carte este mult mai interesant decât mingea . Dar încă insistă , ” Dă mingea ! ” . De ce ? Pentru că mama e sugerat o carte , și nu însuși a hotărât așa .

Ce să fac ? Doar așteptați câteva minute . Copil matur însuși , și el va face o decizie – cere o carte . Ciudat, dar adevărat !

Negativism și încăpățânare

Copilul care acționează nu numai împotriva părinților , dar, uneori, chiar și acordul lor . Copilul refuză să dea curs cererilor , nu pentru că nu a vrut să , ci doar pentru că a cerut să facă acest lucru .

De exemplu , mama trebuie să meargă la o plimbare . Copil care iubește să meargă , pentru un motiv sau altul spune : ” Nu pleca ! ” . De ce ? Pentru că mama e sugerat să meargă la o plimbare , și nu sa decis așa !

Ce să fac ? Încercați în schimb formele pozitive de ” Hai du-te pentru o plimbare ! ” Doar cere copilul despre dorința lui : ” Iubito , vom merge pentru o plimbare ” ? .

În unele situații , puteți folosi un pic de stratagemă . De exemplu , în loc de a cere , ” Ai de gând să mănânci ? ” Pune o intrebare care conține mai multe opțiuni pentru a alege de la , dar care nu pot spune nu , ” Ai de gând să mănânci hrisca sau orez ? ” .

Și este într-adevăr în ultimă instanță , puteți oferi copilului dumneavoastră de a face opusul , cu speranța că copilul dintr-un sentiment de negativitate va face ceea ce este necesar . De exemplu , spune ” A plecat acest lucru nu va veni “, atunci copilul va insista pe o plimbare . Dar de multe ori recurg la această metodă , eu nu recomanda , pentru ca este inselat .

Mai mult de multe ori mă salvează fraza ” Să împreună ” . De exemplu , fiul spune: ” Nu voi spăla ! ” . Eu spun , ” Vino impreuna va spăla ! ” . Oh , și apoi munca mea pentru a vă asigura că a fost interesant să se spele . De exemplu , citit poezia ” Vodicka , Vodicka , spal pe fata mea … ” sau spălați urs nostru .

Protestul -revoltă

Copilul protest revoltă – un răspuns la presiunea din partea părinților , și dorința lor de a rezolva totul pentru copil ( ” Nu plânge ” , ” Nu rupe “, ” Așează-te la masă “, ” Pune papuci ! ” ) .

Copilul de energie turbulentă trebuie să găsească o cale de ieșire în formă de activități . Și dacă vă țineți-l , ca rezultat forma de emotii ( furie , accese de furie ) .

Orice persoană ( copil , și chiar mai mult ), este foarte greu pentru o lungă perioadă de timp în tensiune nervoasă , iar în cazul în care descărcarea nu are loc sub formă de emoție sau orice fel de activitate , atunci nu este de stres și , prin urmare , imunitate scăzută .

Copilul , ale căror activități se restrângă în mod constant părinți , având în vedere comportamentul său greșit , vor găsi alte modalități de a elibera Pent – up tensiune . De exemplu , sub formă de agresiune sau abuz de sine .

Ce să fac ? În cazul în care un copil vine în isterie , liniște așteaptă de la ea , și apoi să explice modul în care ” dreptul ” de a se comporta și de ce .

Explica nimic în timpul unui acces de furie este inutil . Deci, este de natura psihicului uman . În timpulmanifestarea emoțiilor umane este dificil să se concentreze pe ceea ce i se spune (esteprincipiul dominant -punctul de excitație încreier suprimă toate celelalte) .

depreciere simptom

Schimbarea relației copilului cu lucrurile tale preferate și jucării ( le poate arunca , pauza ) și la oameni ( sau copilul poate lovi mama mea a sunat cuvinte grosolane ) .

Aceasta este următoarea etapă a activităților de cercetare ale copilului ( a nu se confunda cu agresiune ) .

Apoi, el își dă seama ce comportamentul său poate fi frustrant pentru alții . Și totuși … Atâta timp cât el imită un adult , este interesant de urmărit reacția lor ( și de ce s-ar întâmpla dacă … ) .

Ce să fac ? Directionati energia unui copil într -un mod pașnic .

De exemplu , dacă un copil refuză să te îmbraci pentru o plimbare , apoi cere -le sa se imbrace o papusa sau Teddy Bear , că el va juca rolul unui adult . În cele din urmă , copilul este de acord să se îmbrace , de asemenea .

despotism

Copilul învață de a controla lumea din jurul lor , încercând să forțeze părinții să facă ce vrea .

Ar trebui să se înțeleagă că dorința de conducere , dorința de a ” câștiga un loc la soare ” – este o trăsătură de caracter bun , care permite o persoană pentru a fi maestru de viață , nu oile slabe de înger , condus de alte persoane .

Ce să fac ? Da în a copilului dumneavoastră în ” lucrurile mici . ” Dar, în ceea ce privește sănătatea și siguranța copiilor și a altor persoane – fie de neclintit ( fără excepție ) . Permite copiilor să facă greșeli , pentru că acum copilul învață numai de a face . El este încă dificil de explicat și de înțeles morala , sau mai degrabă a le înțelege în felul lor .

Se va face o mică digresiune . Pentru a explica un pic ,

Cum este înțelegerea și conștientizarea de sensul cuvintelor ?

Când am auzit un cuvânt nou pentru noi , noi încă nu înțelegem sensul său . Dar amintiți-vă informații despre el , nici măcar nu pot spune din context pentru a crea o idee despre acest subiect .

Data viitoare , când auzim același cuvânt într-un nou context , intelegerea noastra a subiectului puțin rafinat .

Și așa mai departe , informații despre acest subiect construiește treptat și a format treptat o idee clara despre asta , există legături între diferite concepte ( dacă o faci , tu l ) .

Deci , de la particular la formele generale ale experienței umane .

Copilul nu are încă experiența de viață , înțelegerea sa a lucrurilor și evenimentelor nu este comun , dar specifice .

Oh , ei bine , sper , o imagine de ansamblu a crizei trei ani, și care se întâmplă la un copil , ați format ?

Acum este momentul pentru a trage concluzii practice , și anume , cum să se comporte parintii pentru a scurta durata crizei .

Părinți cum să se comporte în scopul de a reducedurata crizei trei ani?

Să ne întoarcem la analogia cu un automobilist care am citat la început .

Cele mai multe situații critice apar pe drum , cu atât mai repede un automobilist vorba să ne gândim cu privire la necesitatea de a se uite la noi înșine prin ochii celorlalți participanți la trafic . Și , în consecință , schimbarea stilului său de conducere .

Cu atât mai mult copilul va avea o experiență de acțiuni independente și de luare a deciziilor ,mai multe progrese , și ( din păcate ) se vor face greșeli , cu atât mai repede va fi criza , cu atat mai repede el va invata sa interactioneze cu oamenii .

Intelege copil lua în cele din urmă o taxă ( natura nu poate fi păcălit . ) Tot ceea ce el nu a primit în timp util , el va depune eforturi pentru a face mai târziu în viață . În puterea ta în timp să se simtă necesitățile copilului și nu să se întindă procesul de ani .

Deci , pentru a rezuma cele de mai sus , formula principiile de bază ale părinte conduită care dorește să accelereze fluxul de criză de trei ani, fără traume pentru copil .

Pentru un copil , articula cererile lor nu sunt în formă de ( ” Du-te mananca ” ) , precum și o întrebare ( ” Ai de gând să mănânci ? ” , ” Ai de gând să mănânci acum sau mai târziu ? ” , ” Ai de gând să mănânce orez sau hrisca terci ? ” în funcție de răspunsul pe care te aștepți să auzi ) .

Poartă-te cu copilul ca pe un egal . Cere permisiunea de a lua jucăria lui , să fie sigur de a spune ” Mulțumesc “, dacă ați avut un serviciu de firimituri . Deci, nu numai că nu puteți evitanegativitate și încăpățânarea din partea lui , dar, de asemenea, să prezinte copilul dumneavoastră este un exemplu bun de urmat .

Directionati energia unui copil într -un mod pașnic , care este , propune să înlocuiască acțiunile copil nedorit ( deoarece nu se poate face la fel de bine ca tine poate ) , utilizați joc pentru a netezi momente de criza .

Da în a copilului dumneavoastră în ” lucrurile mici” , așa cum se extinde drept , lasă-l să facă greșeli , să nu se amestece în afacerile de copii , în cazul în care copilul nu cere . Dar, în ceea ce privește sănătatea și siguranța , precum și sănătatea și siguranța celorlalți – fie de neclintit – NU , fără excepție !

În cazul în care copilul a început să reziste oferta de un sentiment de negativitate , așteptați doar câteva minute . El are nevoie de un pic de timp pentru a te pentru a lua o decizie .

În cazul în care un copil , în ciuda eforturilor tale , a devenit isteric . Calm aștepte ei , și apoi să explice modul în care ” dreptul ” de a se comporta și de ce . Dar nu se așteaptă ca copilul va înțelege la fel de mult cum doriți , chiar dacă credeți că sunt foarte detaliate . Cele mai multe dintre toate , nu au timp pentru a reveni la această conversație în alte situații similare .

Aceasta este o perioadă dificilă , nu numai pentru copil , dar pentru părinți , deoarece este necesară revizuirea radicală a relației cu copilul său adult . Și dacă strategiile parentale nu se schimba , criza de 3 ani va fi amânată pentru luni .

De la modul în care se comporta cu copilul dumneavoastră în timpul acestei crize depinde dacă să păstreze copilul activitate , perseverenta , va continua să depună eforturi pentru auto – suficiență . Sau se va rupe și va blândețe ascultător persoană , slab – voință , dependent cu stima de sine scazuta .

Hrăni un copil nu este la comentarii , dar de exemplu . Asta este , se comporta cu copilul așa cum ar dori să se comporte cu ceilalti , inclusiv tu . Și amintiți-vă că criza trei ani ani, acesta este primul pas pe drumul de a crizei adolescent .

Autor Kalmikova Lyudmila , mama .

Sursa : http://1kid.ru/article.php/crisis/2


468 ad

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *