Preda sau nu preda copilului

Ppreda sau nu pentru a preda ? Nu este un secret că epoca noastră este rapid . Poate că este motivul pentru care tinerii părinți , frica de a fi târziu , graba imediat după nașterea copilului să-și planifice viitorul său și de a rezolva următoarele probleme : cât de mulți ani să stea cu copilul acasă , dacă să-i dea într-o iesle , dacă a angaja o bona , la ce varsta a invita experți la copil învățarea timpurie , în care liceu pentru a da pentru a afla care dintre școlile ar fi demn de a lua copilul meu după clasa a 11-a . Problemele de mai sus nu sunt exagerate , au depășit aproape toate mamele si tatii , bunicile și bunicii . Rezolvarea lor , este dificil să se ia în considerare o serie de variabile care alcătuiesc viața noastră . Toți părinții doresc să-și planifice și să faciliteze viața copilului , într-un fel cred că copilul lor va fi un geniu : va dezvolta de furtunos , pot demonstra capacitatea muzical , talent intelectual sau artistic , scoala finisaj strălucitor … Dar totul în viață este , din păcate , mult mai dificilă și mai prozaic , și nu întotdeauna visul nostru . Dar, ca să fie ca aceasta poate , înainte de aproape toți părinții tineri se confruntă cu întrebarea : Pentru a preda sau nu preda copilul ? Si cel mai important , de unde să încep ? Într- un an , doi , trei ? < / Strong >

Există multe opinii cu privire la problema de dezvoltare timpurie a copiilor : unii experți cred că un copil sub 3 ani nu trebuie să-i învețe ceva – el are nevoie de libertate . Ar fi o îngrijire a copilului bun , și tot restul va veni la el de-a lungul anilor . Alții cred că predarea unui copil poate și ar trebui să fie , dar numai subtil în joc , având în vedere posibilitatea de varsta – copil . Încă alții susțin că un copil sub trei ani trebuie să dea cât mai multe informații noi în toate domeniile de cunoaștere ( istorie , geografie , arta , etc ) . Există profesori și psihologi care oferă dezvoltate de ei sesiuni nete orare cu copilul , care este planificat pentru a instrui un copil cu un an și jumătate a două limbi străine ( de două ori pe săptămână fiecare ) , matematica , alfabetizare de calculator , etc < / strong >

Ce fel abordare ar trebui să fie urmată în creșterea copilului ? < / strong >

Să încercăm să vedem modul în care copilul se dezvoltă sfera cognitiva , și apoi să decidă : ce să învețe și primul său , și, probabil, nu învață deloc . Aflați de la sine ! Dezvoltarea proceselor cognitive ale copilului mic este rapid : atenția evoluează rapid , memorie , percepție , gândire , etc Dar , ca psiholog LS secolului XX eminent Vygotsky , principal , caracteristica dominantă a acestei epoci este percepția . Acest lucru înseamnă că copilul cel mai de succes ajunge la această vârstă nu este în memorie sau de gândire , și în domeniul de percepție . Că percepția este o funcție a minții , care trebuie să fie dezvoltate mai întâi .

Ce progrese ajunge la un copil în zona de percepție ? < / strong >

Copiii de -al doilea an de viață poate învăța o varietate de elemente din imaginile de pe acestea într-un detaliu (de culoare nu conteaza ) . Dar copiii nu se pot corela întotdeauna cu obiectul real trase , și că acestea ar trebui să fie predate . De exemplu , un copil citind o carte , mama mea poate întreba : “Cine este acesta ? ” – Și spune , ” iepuras ” , iar apoi prezintă un iepuras jucărie ” iepurașul în imagine și în mâinile mele . ” Mai târziu , la întrebarea ” Cine este acest lucru ? ” Copilul în sine va fi responsabil .

Percepția de copil este în mare măsură diferită de cea a unui prescolar . Încercați un experiment : in ochii unui copil să demontați o piramidă și a cerut să-l colecteze înapoi . La început , copilul va acționa la întâmplare și este puțin probabil fără ajutorul unui adult ajuns la decizia corectă . Pentru percepția copilul a fost perfecționat , acesta poate oferi nu doar o piramida , ci un set de boluri de diferite dimensiuni , copilul introduse una în alta , păpuși , etc Joaca cu aceste jucarii , copilul își dă seama curând că lucrurile sunt diferite ca formă și mărime , care nu se poate pune un vas cu privire la codul PIN al piramidei , și care lucru mic pot potrivi cu ușurință într-o mare .

Mai târziu , copilul învață să distingă obiecte de culoare , și putem ajuta, de asemenea . De exemplu , un părinte , un copil care prezintă două mere , spune : ” Acest măr galben , și este roșu . Dă-mi galben ! ” Ca VS psiholog Mukhina , al treilea an de viata al copilului poate absorbi până la opt culori .

Dezvoltarea va contribui la percepția de joc ” Odată ce bug , două bug ” , ” Ajutor de animale copil ” , ” ceai bun “, și altele . Părinții pot și vin cu o multime de jocuri , și introduceți-le într-un context de evenimente de viață și situații . Și dacă copilul in timpul copilariei timpurii concepte stapanit bine , cum ar fi ” mare” , ” mic ” , ” rotund ” , ” pătrat ” , ” roșu ” , ” galben ” , ” verde ” , ” albastru ” , precum și data nașterii , și apoi ulterior dobândi cunoștințe la școală , el va fi mult mai ușor .

Vorbind de copil sferei cognitive trebuie precizat cărolul percepției îndezvoltarea de memorie , gândire , atenție este , de asemenea, extrem de mare .

Memoria de copil este întotdeauna asociat cu percepția sa activa – recunoaștere . În cazul în care copilul o jumătate de ani pot invata doar închide termenii de obiecte și oameni care sunt în mod constant vorbesc , copilul , la sfârșitul celui de al doilea an de viață pot afla ce a văzut sau auzit în urmă cu câteva săptămâni . Copilul de-al doilea an de viață pot aminti deja cele mai simple piese muzicale și să le cânte . Dezvoltarea atenției la o vârstă fragedă este în procesul de dezvoltare a mers pe jos și vorbire . Odată ce copilul incepe sa mearga , extinde sfera de aplicare a elementelor pe care le poate explora pe cont propriu , care, la rândul său, contribuie la dezvoltarea de atenție . Acum, copilul poate fi văzut nu numai ceea ce este în jurul lui , dar singurul care poate ajunge pe rafturi , scoate dulapuri , ia de pe masa . Astfel , copilul învață să păstreze atenția asupra diferitelor subiecte care intră în domeniul de vedere . În momentul în carecopilul se uita la ceva un adult poate ascuti accentul pe detaliile subiectului : ” Ce o floare frumoasă . Uite ce sa frunze mici verzi . ”

Gândirecopilul se dezvoltă încurs de manipulare o varietate de subiecți . În cazul în care copilul dumneavoastră trebuie să se închidă pot pepinieră cu un capac , acesta va funcționa prin încercare și eroare , ridica o varietate de capace și aplicarea lor la tigaie , până când se găsește un drept . Gândire copilul începe să se dezvolte mai rapid cu dezvoltarea vorbirii . Copilul pune întrebări , prin urmare , este deja există o înțelegere a relației cauză -efect . Observații EB White ( 1982) arată că una dintre caracteristicile unei bine – dezvoltat de la an copil de trei este capacitatea sa de a duce la conversații cu un adult , ca și cu colegii lor .

Ca achiziție limbaj , un copil variaza foarte mult , începe pe o altă atitudine față de mediul înconjurător . De 1 an, 2 luni , copilul a început să repete cuvintele de un adult din proprie inițiativă . În al doilea an de viață începe stăpâni structura gramaticală a discursului . De 1 an, 8 luni la 1 an 10 luni în discursul unui copil apar propoziții două cuvinte . În 2-3 ani , în propoziții rostite de un copil , există coerență între diferitele părți .

Astfel , in copilaria timpurie , este mai întâi necesar să se dezvolte percepție și de vorbire ( și în mod necesar , sub forma unui joc , fără coercitive și plictisitor ” lecții” ) copilului . Această opinie este împărtășită de cele mai multe dintre cele mai importante educatori și psihologi .


468 ad

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *